En verder.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van stijnie slot - WaarBenJij.nu En verder.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van stijnie slot - WaarBenJij.nu

En verder....

Door: douwestijnie

Blijf op de hoogte en volg stijnie

19 September 2011 | Nederland, Amsterdam

De trainingen zijn geweest en waren een succes!
Enthousiaste trainers en vrijwilligers en lesmateriaal wat zó aanspreekt, dat je niet anders kan dan enthousiast worden!
Er is veel geleerd en gelachen, want er waren natuurlijk ook praktische oefeningen.
En nu in de praktijk! Dat is ook een onderdeel van de cursus, want pas na de praktijkervaring worden de diploma's uitgereikt.
Vanmiddag start de eerste Wak Bo Kaya training op een naschoolse opvang. En daarna volgen er meer in wijken, jeugdgroepen en scholen.
Iedereen die van het programma hoort is enthousiast, daarin zien we Gods zegen.

Ook met de kinderen in het kinderhuis gaat het goed.
Het gaat goed met het nieuwe echtpaar dat voor de kinderen zorgt.
Inmiddels hebben ze al heel wat feestjes meegemaakt, er waren de afgelopen tijd verschillende kinderen jarig. :)

Net als in Nederland is hier ook een voedselbank. Het is leuk om mee te helpen om de tassen te vullen die daarna over het eiland worden verspreid. Het is ook leuk omdat er veel verschillende mensen meehelpen, van verschillende nationaliteiten en talen.
Wat we in ieder geval gemeen hebben, is naast het vullen van de tassen, het zweten ;)
Het is een heet karwei, want 'de boodschappen' worden ingepakt in een opslagloods en daar is natuurlijk geen airco, en er wordt stug door gewerkt.....
Maar na afloop krijgen we soms een gezond Aloë Vera drankje en kunnen we er weer tegen en kunnen we uitkiezen waar we een duik gaan nemen, water genoeg!

Ook is hier een dierentuin en daar wilden we ook graag een keertje kijken.
Gelukkig ontdekten we een goede gids, Thijs, die er al een paar keer met zijn vader was geweest. Hij wilde ons wel rondleiden, samen met zijn zusje Ellen.
Dat werd dus een gezellig dagje.
De dierentuin is niet zo groot en we kwamen ook andere dieren tegen dan in de Nederlandse dierentuin.
Toen we bij de apen kwamen zei Thijs geruststellend:
"Ze verstaan gewoon Nederlands hoor, dus we kunnen gewoon Nederlands tegen ze praten."
Een hele opluchting!
Want de basiskennis Papiaments is er inmiddels al wel, maar het spreken is nog het moeilijkst, en zeker tegen apen!

• 19 September 2011 - 18:14

Fenneke Dijkema-Timmerman:

wauw, een voedselbank!! Die zouden we hier ook kunnen gebruiken... Het is dat ik al zo druk ben met m'n schoolgeld-programma, anders ging ik ter plekke bedenken hoe ik een voedselbank op zou kunnen zetten hier in Nairobi!
    Wat voor andere dieren hebben jullie op Curacao?? Niet alleen in de dierentuin, zijn er ook bijzondere dieren op het eiland? Vogels? Reptielen?
    Geweldige gidsen hadden jullie! xxxF

• 19 September 2011 - 18:35

Jaap:

fijn,dat alles zo goed gaat.
    hier is ook alles goed
    vanmorgen zijn er bij mijn
    moeder 2 hechtingen uit
    haar hoofd gehaald
    ik hoop,dat alles goed mag gaan.
    liefs jaap

• 19 September 2011 - 19:40

Herma:

Het idee dat het zo warm is....en het klinkt als een warme douche!
    Fijn dat het zo goed gaat.
    Wanneer komen jullie Nederland verwarmen?

Liefs Herma

• 20 September 2011 - 02:22

Mariette:

Nog net even een update voordat jullie vertrekken? Geniet er maar van in Nederland. Even niet zweten....kinderen, kleinkind en andere familie.
    Wij zien er weer naar uit dat jullie terugkomen. Thijs en Ellen zeiden vanavond nog dat ze jullie wel zullen missen deze weken (en wij ook). Toch fijn dat er overal mensen zijn waar je een band mee hebt! :)
    Goede reis en tot over een paar weken, ku Dios ke.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn tweede reis en mijn eerste Soedan

mijn eerste reis was naar Soedan

16 December 2011

Een mooie tijd

30 Juni 2011

Komen en gaan......
stijnie

Welkom op mijn nieuwe site. Na Soedan gaan we naar Curacao. We gaan daar werken voor St.De Hoop kinder- en jeugdwerk. We zijn bezig met voorbereidingen en vertrekken op 31 dec., jawel ouderjaarsdag, naar Curacao waar we op een spectaculaire ontvangst rekenen met veel vuurwerk :) ! Na Curacao is Israël aan de beurt, daar gaan we half jaar wonen en werken in Nes Ammim. Nu is Oeganda aan de beurt. Douwe werkt daar voor ICCO / Kerk in actie voor een programma van 10 maanden voor een nieuwe aanpak van Disaster Risk Management. We wonen in Kampala.

Actief sinds 13 Dec. 2010