belevenissen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van stijnie slot - WaarBenJij.nu belevenissen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van stijnie slot - WaarBenJij.nu

belevenissen

Door: douwestijnie

Blijf op de hoogte en volg stijnie

14 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Er zijn weer veel belevenissen geweest de afgelopen tijd.
Hoogtepunt was natuurlijk de bruiloft van Roel en Annette in Gouda en het 40-jarig huwelijksfeest van onze (schoon)zus en zwager.
Daarom waren wij afgereisd naar Nederland en inmiddels zijn we weer terug en weer helemaal in de running.
Er stond een mooi verhaal van 2 pagina's in een Antilliaans dagblad over ons preventieprogramma Wak bo kaya met mooie foto's erbij.
En er komen nog steeds aanvragen binnen voor het programma.
Hoeveel tieners kunnen we bereiken met dit prachtige programma, het worden er steeds meer! Wat een zegen!

En natuurlijk waren we erbij toen koningin Beatrix met prins Willem Alexander en prinses Maxima hier waren!
's Avonds was er op een plein in het centrum van de stad een cultureel feest voor iedereen en dat wilden we niet missen!
Het lukte ons om een mooi plaatsje vooraan te krijgen en zo konden we op een paar meter afstand het koninklijk gezelschap bewonderen en van het feest genieten.
Verschillende soorten muziek en dans en vooral de Curacaose klederdracht is prachtig.

Dit weekend waren hier zeilwedstrijden en op zaterdagavond was er een verlichte-boten-parade in de Annabaai, dat is in het centrum van de stad.
Omdat daarom de brug open was, voeren de ponten tussen Punda en Otrabanda, de 2 wijken die ieder aan een kant van de baai liggen.
Wij gingen voor de grap meevaren met de pont en tijdens de oversteek voeren we midden tussen de verlichte boten door.
Zo konden we alles prachtig zien, ook vanaf 'onze boot' ;).
Toen we aan de andere kant waren, zijn we mooi bij de reling blijven staan en zijn zo verschillende keren heen en weer gevaren. Zo hadden we een eersterangs plekje!

Vorige week zondag hadden we een gezamenlijke kerkdienst met de papiamentse gemeente.
Dat was heel feestelijk, ook hebben we samen het avondmaal gevierd.
Het was een lange dienst, omdat alles in 2 talen ging, maar het was, net als de andere keren, heel fijn om samen God te prijzen, te bidden en Zijn Woord te horen en samen ons geloof te delen.

Afgelopen zondag leek het hier wel Nederland wat het weer betreft, afgezien van de warmte én de heftigheid van de buien.
Het was een grauwe dag en een regen dat er viel!
Hele straten stonden blank, want als er een bui valt komt het gelijk met bakken uit de lucht, echte stortbuien!
We moesten zigzaggend rijden naar de kerk.
Gelukkig schijnt vandaag de zon weer en hopen we het voorlopig weer even te hebben gehad.
Tja, het weer kan hier ook aardig in de war zijn.........

• 14 November 2011 - 18:16

Herma:

Dacht juist vandaag dat ik al een tijdje niets had gehoord(en vice versa) en ben blij dat het goede brichten zijn!

Liefs Herma

• 14 November 2011 - 18:18

Tante Tiny:

Dag lieverds, wat een verrassing, nu al een verslag1. Wat is het fijn dat we op zo'n manier met jullie kunnen meeleven met het zegenrijke werk wat jullie doen.
    Zwem je wel eens in de zee, nou ja, zwemmen zal niet meevallen, maar even lekker "poedelen"
    Nou, hier is het echt herfst, het is hier de hele dag erg mistig en erg koud. Al vroeg de lampjes aan en de verwarming, heerlijk.
    Liefs van mij,hoor. tante Tiny

• 14 November 2011 - 19:06

Prachtige Foto's:

ik ben zo blij met jullie reisverslag
    dan ben ik er toch bij betrokken
    en voel ik mij niet alleen
    liefs jaap.

• 14 November 2011 - 19:48

Peter Majoor:

Hallo Douwe en Stijnie,
    Heel leuk om jullie verslag weer te lezen en te zien waar jullie mee bezig zijn. Sommige foto's komen me bekend voor, een paar jaar geleden was ik ook op Curaçao. Mooi eiland maar errug warm... (jullie weten er alles van en zijn al e.e.a. gewend, na jullie Afrikaanse belevenissen). Hier in Peru is het nu lente, echt heerlijk weer !(typisch Nederlands overigens om weer over het weer te praten...).
    Sterkte met jullie werk en alles wat jullie doen. Groeten en liefs, Peter & Hanneke Majoor

• 14 November 2011 - 19:50

Peter Majoor:

Hierbij alsnog gefeliciteerd met het huwelijk van Roel en Annette! 't Is enigszins laat, maar beter laat....

• 14 November 2011 - 20:22

Annette B.:

Fijn , weer berichten van jullie te lezen en wat genieten jullie van mooie en fijne dingen!
    29 graden zag ik hebben jullie daar, hier hebben we de laatste dagen mistig en koud weer.......
    Leuk de foto`s!

Lieve groet!

• 10 December 2011 - 14:04

Thea Hoogendoorn:

Leuk om zo weer eens wat van jullie te horen en te lezen. Vanuit Uithuizermeeden wensen we jullie Gods zegen op jullie mooie werk op Curacao.
    Groeten van Thea Hoogendoorn(twhm@hotmail.com)

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn tweede reis en mijn eerste Soedan

mijn eerste reis was naar Soedan

16 December 2011

Een mooie tijd

30 Juni 2011

Komen en gaan......
stijnie

Welkom op mijn nieuwe site. Na Soedan gaan we naar Curacao. We gaan daar werken voor St.De Hoop kinder- en jeugdwerk. We zijn bezig met voorbereidingen en vertrekken op 31 dec., jawel ouderjaarsdag, naar Curacao waar we op een spectaculaire ontvangst rekenen met veel vuurwerk :) ! Na Curacao is Israël aan de beurt, daar gaan we half jaar wonen en werken in Nes Ammim. Nu is Oeganda aan de beurt. Douwe werkt daar voor ICCO / Kerk in actie voor een programma van 10 maanden voor een nieuwe aanpak van Disaster Risk Management. We wonen in Kampala.

Actief sinds 13 Dec. 2010