Het laatste - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van stijnie slot - WaarBenJij.nu Het laatste - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van stijnie slot - WaarBenJij.nu

Het laatste

Door: douwestijnie

Blijf op de hoogte en volg stijnie

16 December 2011 | Nederland, Amsterdam

Inmiddels is het december geworden en we lopen nog steeds in onze zomerkleren en van de warmte te genieten.
Het blijft een raar idee dat het december is en dat je niet je dikke winterjas aan hoeft. Maar wel lekker!
De harde stortbuien, die lekkages in huizen en gaten in wegen slaan, nemen we maar op de koop toe.
We slalommen wel om de gaten heen....

We zijn inmiddels zover met het werk gekomen, dat we nu met de overdracht bezig zijn.
Onze opdracht om drie soorten activiteiten: preventie, kinderhuis en gezinshuizen te fuseren is klaar.
Het preventieprogramma loopt goed, het gaat goed met de gezinshuizen en het kinderhuis kan doorgestart worden, in januari komt er iemand met zijn gezin om daar verder invulling aan te geven, het ligt er voor klaar.
Het is wat sneller gegaan dan gedacht werd, maar we hebben zo hard gewerkt, dat het zo snel gegaan is.
Dus we zijn begonnen met afscheid nemen en dat is natuurlijk niet zo leuk, want afscheid nemen doet pijn.

Gisteravond waren we uitgenodigd door minister Koeiman voor een bijeenkomst.
Het was op een hele bijzondere locatie, we werden gastvrij ontvangen op het dak van een parkeergarage.
Daar was een grote partytent neergezet met stoelen en sta-tafels en de catering zorgde voor heerlijke drankjes en hapjes.
Het uitzicht was schitterend en het waaide lekker, al was dat niet zo goed voor mijn kapsel, maar de minister zei er gelukkig niks van ;)

Laatst zijn we op bezoek geweest bij wereldreizigers Ad en Dia.
Zij hebben met hun zeiljacht de wereld rondgevaren en zijn al zeven jaar onderweg!
We ontmoetten hen in de kerk en zaten in hetzelfde bijbelstudiegroepje en zo kwamen we op hun boot terecht.
Het was wel heel bijzonder om alles op hun boot te zien en over hun belevenissen te horen.
Ook de bijbelstudie was fijn, daar kwam ook aan de orde: waar leef je eigenlijk voor?
In de boodschap van Kerst zit het antwoord:
Jezus is naar ons toe gekomen, om voor ons te doen wat we zelf niet kunnen.
Jezus is de enige die je, als je Hem ontvangt, volledig zal vervullen en die je, als je Hem teleurstelt, eeuwig zal vergeven.
Wij wensen jullie die vervulling toe.

Gezegende Kerstdagen en
Vrede en Zegen in het Nieuwe Jaar!

• 17 December 2011 - 04:01

Peter Majoor:

Sterkte met de laatste loodjes daar! Mooi dat jullie goed werk hebben verricht op Curaçao. Als het goed is hebben jullie onze kerstkaart ontvangen, maar hierbij nog maar een keer: goeie feestdagen, een gelukkig 2012 en succes met al het geregel omtrent het terugkeren naar Nederland. Het zal wel weer even wennen zijn, al was het alleen al om het weer... Ben benieuwd wat jullie straks gaan doen.
    Groeten en liefs, Peter & Hanneke

• 17 December 2011 - 07:51

Fennekeinkenya:

Ook van ons: sterkte met de laatste loodjes!! Jullie gaan het weer nog missen als je straks in Nederland bent, maar op rij-afstand van kinderen en kleinkind, dat vergoedt veel! En als het al te koud wordt in dat kikkerkandje kun je altijd nog een tijdje naar Kenia komen!! Hier begint het mooie weer nu eindelijk, het heeft veel te lang en veel te veel geregend de afgelopen maanden, maar dat betekent wel dat alles mooi groen is. Sterkte met afscheid nemen, liefs Wim en Fenneke

• 17 December 2011 - 09:03

Jaap Van Der Pas:

bedankt voor jullie reisverslag.
    fijn,dat jullie naar nederland
    komen. ik wens jullie gezegende
    kerstdagen toe en alle goeds
    in het nieuwe jaar.

• 17 December 2011 - 09:47

Annette B.:

Dat is inderdaad sneller dan verwacht!
    Wij wensen jullie een goede afsluiting en alvast een goede reis terug.
    Een gezegende kerst en de onmisbare Zegen van de Here toegewenst voor het nieuwe jaar!

Veel liefs Annette

• 20 December 2011 - 15:08

Jan En Tineke Damhof:

wat weer een mooi reisverslag; het lijkt me moeilijk om weer afscheid te nemen!
    misschien staat jullie alweer iets anders te wachten? Maar eerst Kerstfeest, het feest van de komst van onze Middelaar en Verlosser. Fijne dagen gewenst en een gezegend Nieuwjaar! groeten van Jan en Tineke Damhof.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn tweede reis en mijn eerste Soedan

mijn eerste reis was naar Soedan

16 December 2011

Een mooie tijd

30 Juni 2011

Komen en gaan......
stijnie

Welkom op mijn nieuwe site. Na Soedan gaan we naar Curacao. We gaan daar werken voor St.De Hoop kinder- en jeugdwerk. We zijn bezig met voorbereidingen en vertrekken op 31 dec., jawel ouderjaarsdag, naar Curacao waar we op een spectaculaire ontvangst rekenen met veel vuurwerk :) ! Na Curacao is Israël aan de beurt, daar gaan we half jaar wonen en werken in Nes Ammim. Nu is Oeganda aan de beurt. Douwe werkt daar voor ICCO / Kerk in actie voor een programma van 10 maanden voor een nieuwe aanpak van Disaster Risk Management. We wonen in Kampala.

Actief sinds 13 Dec. 2010