Weer even terug in Nes Ammim - Reisverslag uit Nahariyya, Israel van stijnie slot - WaarBenJij.nu Weer even terug in Nes Ammim - Reisverslag uit Nahariyya, Israel van stijnie slot - WaarBenJij.nu

Weer even terug in Nes Ammim

Door: Stijnie

Blijf op de hoogte en volg stijnie

04 Februari 2016 | Israel, Nahariyya

Hartverwarmend weerzien

Omdat er best wat helpende handen gebruikt konden worden, ben ik afgereisd naar Nes Ammim om drie weken te gaan helpen.
Het beloven afwisselende weken te worden, ik heb er zin in!

Woensdagochtend zaten Douwe en ik al vroeg in de auto op weg naar Schiphol. Ik om naar Israël te vliegen en Douwe om mij op tijd bij het vliegveld af te leveren.
We waren mooi voor de files aan, dus dat ging heel voorspoedig en ook de rest van de reis ging voorspoedig.
Na een tussenstop in Zurich vloog ik door naar Tel Aviv. Daar ging de paspoortcontrôle ook goed en kreeg ik een visum.
Toen naar de trein en die vertrok 10 minuten later al, rechtstreeks naar Akko waar ik opgehaald zou worden.
Als verrassing scheen de zon en was het 22 graden :)
Na een mooie treinreis van 2 uur was ik ruim voor de afspraak in Akko.
En wat kreeg ik een hartverwarmend welkom! Sjoerd, Michelle (zij waren 2 jaar geleden ongeveer gelijk met ons in Nes Ammim gekomen) en hun dochtertje Jaffa haalden mij alle drie van het station en daarna gingen we in Akko als welkom een echte Israëlische heerlijke falafel eten, gezellig in de oude stad. Superleuk om nu ook hun dochtertje (1 jaar en 3 maand) te zien!

's Avonds koelt het erg af en toen het bedtijd was ging de kruik mee naar bed, geen overbodige luxe ;)
De volgende morgen deed ik heerlijk rustig aan en ging daarna naar kantoor om de oud collega's te ontmoeten en natuurlijk hollandse stroopwafels uit te delen! Ook dat was hartverwarmend.
Daarna legde Michelle mij uit wat ik voor haar kon doen en ben ik gelijk 's middags aan de slag gegaan. Erg leuk om weer te doen.
En verder natuurlijk nog verschillende oude bekenden gezien en nieuwe gezichten.

De lobby van het hotel is helemaal vernieuwd en prachtig geworden!
Ook wordt de keuken vernieuwd, ze zitten daar midden in de verbouwing, dus dat is wel wat behelpen, want de gasten in het hotel moeten wel hun maaltijden hebben en wij moeten natuurlijk ook eten.
De vaatwasmachine is eruit gesloopt, dat was ook hard nodig , want dat was een oud en omslachtig apparaat, daarom eten we nu tijdelijk even van een wegwerpservies, maar de hotelgasten niet natuurlijk ;)
Dus extra werk aan de winkel.

Ik zal jullie op de hoogte houden van wat ik hier allemaal ga doen de komende weken. Morgen begint hier het weekend en ik ben van plan om op de fiets naar Nahariya te gaan en over de boulevard langs het strand te fietsen, heerlijk.....

Fijn weekend, Shabbath Shalom





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Nahariyya

stijnie

Welkom op mijn nieuwe site. Na Soedan gaan we naar Curacao. We gaan daar werken voor St.De Hoop kinder- en jeugdwerk. We zijn bezig met voorbereidingen en vertrekken op 31 dec., jawel ouderjaarsdag, naar Curacao waar we op een spectaculaire ontvangst rekenen met veel vuurwerk :) ! Na Curacao is Israël aan de beurt, daar gaan we half jaar wonen en werken in Nes Ammim. Nu is Oeganda aan de beurt. Douwe werkt daar voor ICCO / Kerk in actie voor een programma van 10 maanden voor een nieuwe aanpak van Disaster Risk Management. We wonen in Kampala.

Actief sinds 13 Dec. 2010
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 46769

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 15 Oktober 2017

Terug in Oeganda

03 Februari 2016 - 25 Februari 2016

Even terug in Nes Ammim

01 Oktober 2014 - 01 Augustus 2015

Leven in Oeganda

29 Januari 2014 - 06 Augustus 2014

Werken in Nes Ammim, Israël

31 December 2010 - 30 November -0001

Mijn tweede reis en mijn eerste Soedan

Landen bezocht: