Ik kan het toch niet laten........ - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van stijnie slot - WaarBenJij.nu Ik kan het toch niet laten........ - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van stijnie slot - WaarBenJij.nu

Ik kan het toch niet laten........

Door: Stijnie

Blijf op de hoogte en volg stijnie

11 Augustus 2017 | Oeganda, Kampala

Ik kan het toch niet laten, ik zie weer zoveel grappige dingen ;)
Velen vroegen mij of ik weer op mijn blog ging schrijven (zo lief, jullie meeleven!), ik was het niet van plan, maar nu ik hier ben, begint het toch weer te kriebelen.
Dus vooruit dan maar.

Nadat het huis was schoongeboend, de koffers waren ingepakt en een lieve overbuurman ons op Schiphol had afgezet, kon de reis beginnen.
We hadden een goede vlucht met maar 1 uur vertraging ;) , daarnaast moesten we onze horloges nog een uur vooruit zetten omdat het hier een uur later is, dus dat schoot lekker op ;) Inmiddels was het nacht geworden……
Ik verlangde inmiddels nog maar naar 2 dingen: Hélène weer zien en mijn bed inrollen. En zo gebeurde.
We werden super hartelijk ontvangen door onze vriendin Hélène, die haar huis voor ons opengezet heeft, en daarna konden we zo heerlijk in ons opgemaakte bed rollen.

De volgende ochtend- zeg maar middag ;)- toen we wakker werden zagen we het prachtige uitzicht. Omdat Kampala gebouwd is op heuvels heb je prachtig uitzicht als je wat hoger woont, vanaf het balkon kunnen we het Victoriameer zien en verder rondom heuvels.
In de tuin van de buren graast een koe en op een braakliggend landje zijn 2 geiten neergezet voor hun middagmaal. Gewoon in de stad ;)
De boda boda’s (brommertaxi’s) wagen hun leven weer door door het verkeer te laveren, links en rechts schieten ze langs de auto’s.
Als ze een heuvel afgaan doen ze de motor even uit, dat scheelt benzine en als ze van de hoofdweg afgaan komen ze op de onverharde wegen met gaten en kuilen en word je flink door elkaar geschud.
Dus oppassen geblazen, maar ìk waag m’n leven er niet aan!
De eerste tropische regenbuien hebben we al weer meegemaakt en dat is niet zomaar een buitje, maar een bui waar je u tegen zegt!
En verder rustig aan doen in het relaxte Afrika-tempo. Morgen is er weer een dag en daarna weer en daarna weer.
Ik ga me aanpassen…..Afrika, here I am!

  • 11 Augustus 2017 - 13:45

    Jaap & Fiet:

    Leuk Stijnie, dat je de draad weer hebt opgepakt in Kampala. Klopt je Facebook pagina ook weer, volgens welke je in die stad bivakkeert. :-) Dankzij je beeldende schrijfwijze hebben wij intussen een goede voorstelling van de schitterende omgeving, jullie verblijfplaats bij Hélène, de lokale bevolking en het weer. En die aanpassing zal best lukken, daar twijfelen we niet aan. We zien uit naar je vervolg blogs.
    Hartelijke groeten,
    Ook aan Douwe ,
    Jaap & Fiet

  • 11 Augustus 2017 - 14:39

    Douwe:

    dat is alweer beleefd . . .

  • 11 Augustus 2017 - 20:15

    Teuni :

    Wie schrijft die blijft, heerlijk voor ons om zo mee te kunnen leven Stijnie! Douwe ook alle goeds toegewenst voor het werk. Groetjes Henk en Teuni

  • 13 Augustus 2017 - 09:13

    Peter:

    Dag Stijnie & Douwe,
    Ben benieuwd naar wat jullie daar allemaal gaan doen en voor hoelang. Kun je daar iets over schrijven?
    Groeten en liefs,
    Peter & Hanneke

  • 15 Augustus 2017 - 10:11

    Sjoerd:

    Leuk om te lezen! Wij blijven jullie volgen. Veel zegen voor jullie verblijf daar!
    Sjoerd, Michelle en Jaffa

  • 15 Augustus 2017 - 15:23

    Reint En Else Blok:

    Lieve mensen,
    Leuk om mee te lezen en jullie ervaringen te horen. Doe Fred Kabenge de groeten! Zegen gewenst!
    Hartelijke groet,
    Reint en Else
    K

  • 18 Augustus 2017 - 14:52

    Irene:

    Wij waren even op vakantie maar inmiddels weer thuis en dit leuke nieuws
    weer gelezen.
    Superleuk om jullie weer te gaan volgen.
    Grt, en tot snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

stijnie

Welkom op mijn nieuwe site. Na Soedan gaan we naar Curacao. We gaan daar werken voor St.De Hoop kinder- en jeugdwerk. We zijn bezig met voorbereidingen en vertrekken op 31 dec., jawel ouderjaarsdag, naar Curacao waar we op een spectaculaire ontvangst rekenen met veel vuurwerk :) ! Na Curacao is Israël aan de beurt, daar gaan we half jaar wonen en werken in Nes Ammim. Nu is Oeganda aan de beurt. Douwe werkt daar voor ICCO / Kerk in actie voor een programma van 10 maanden voor een nieuwe aanpak van Disaster Risk Management. We wonen in Kampala.

Actief sinds 13 Dec. 2010
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 46807

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 15 Oktober 2017

Terug in Oeganda

03 Februari 2016 - 25 Februari 2016

Even terug in Nes Ammim

01 Oktober 2014 - 01 Augustus 2015

Leven in Oeganda

29 Januari 2014 - 06 Augustus 2014

Werken in Nes Ammim, Israël

31 December 2010 - 30 November -0001

Mijn tweede reis en mijn eerste Soedan

Landen bezocht: