Een goede start - Reisverslag uit Nahariyya, Israel van stijnie slot - WaarBenJij.nu Een goede start - Reisverslag uit Nahariyya, Israel van stijnie slot - WaarBenJij.nu

Een goede start

Door: Stijnie

Blijf op de hoogte en volg stijnie

04 Februari 2014 | Israel, Nahariyya

Shalom!
We zijn alweer 6 dagen in Nes Ammim maar het lijkt of we er al langer zijn.
We zijn direct de volgende dag na aankomst aan de slag gegaan, omdat degene die wij opvolgen binnenkort weg gaan.
Het was nog even spannend bij de douane, maar toen die mevrouw Douwe in zijn ogen keek, mochten we toch door.
Ik heb een uitgebreidere taak dan ik dacht :)
Ik heb ook de administratie gekregen en ben gelijk al 'bevorderd' tot secretaresse.
Ik ben nu hard bezig om in te werken en o.a. te ontdekken welke procedures er allemaal zijn en waar ik alles kan vinden.
Straks kom ik terug als een volleerd secretaresse :) !
Dat opent weer nieuwe mogelijkheden, leuk!
Ik leer hier nu dus gelijk al een hele boel.
En er wonen hier allemaal leuke en aardige mensen en dus heb ik ook hele aardige collega's.
Mooi om de verschillende motivaties te horen, waarom men hier is.
Niet lachen, maar ik zit hier vlak naast de kachel.....
Het is hier 's avond en 's nachts behoorlijk koud.
Maar ik heb ook al heerlijk buiten in het zonnetje gezeten.
En we eten verse grapefruits uit de tuin, mmm
We hebben een heleboel poezen, maar die mogen niet naar binnen!
En het grote voordeel is, dat we nu geen muizen hebben. :) ( tenminste dat denk ik).
Wat nog wennen is, is dat het weekend hier een dag eerder valt, we hebben vrijdag en zaterdag weekend, net zoals in Soedan.
Dat voelt nog een beetje vreemd.
We gaan nu op zaterdag naar de kerk, hier in Nes Ammim, we kunnen er lopend heen.
Ik kan nog veel meer vertellen, maar dat bewaar ik tot de volgende keer.

  • 04 Februari 2014 - 23:03

    Herma:

    Hallo.

    Fijn dat het zo goed bevalt. Ik dacht vanmiddag juist dat ik iets van jullie wilde horen(of jullie van mij!) en ziedaar.....
    Liefs Herma

  • 05 Februari 2014 - 05:32

    Fenneke:

    Het ging mij al net als Herma; ik zat uit te kijken naar een berichtje van je.... Wat weer allemaal een nieuwe indrukken!! Maar je blijft er lekker positief onder, dat is goed!
    Het is vroeg in de morgen, en ik moet nu eerst met ons poesje naar de dierenarts, vanmiddag schrijf ik meer xxxF

  • 09 Februari 2014 - 21:37

    Ilona:

    Zo zeg, direct al gave verhalen. Volgende keer meer...! Liefs, Ilona.

  • 11 Februari 2014 - 14:44

    Kees En Corrie Oppeneer:

    Super leuk om jullie weer te volgen! Hartelijke groeten, ook van Liam!

  • 08 Maart 2014 - 20:42

    Jaap Van Der Pas:

    ik heb windows 7 moeten installeren,maar ik heb geen e-mail het spijt mij
    hartelijke groeyen jaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Nahariyya

stijnie

Welkom op mijn nieuwe site. Na Soedan gaan we naar Curacao. We gaan daar werken voor St.De Hoop kinder- en jeugdwerk. We zijn bezig met voorbereidingen en vertrekken op 31 dec., jawel ouderjaarsdag, naar Curacao waar we op een spectaculaire ontvangst rekenen met veel vuurwerk :) ! Na Curacao is Israël aan de beurt, daar gaan we half jaar wonen en werken in Nes Ammim. Nu is Oeganda aan de beurt. Douwe werkt daar voor ICCO / Kerk in actie voor een programma van 10 maanden voor een nieuwe aanpak van Disaster Risk Management. We wonen in Kampala.

Actief sinds 13 Dec. 2010
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 46797

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 15 Oktober 2017

Terug in Oeganda

03 Februari 2016 - 25 Februari 2016

Even terug in Nes Ammim

01 Oktober 2014 - 01 Augustus 2015

Leven in Oeganda

29 Januari 2014 - 06 Augustus 2014

Werken in Nes Ammim, Israël

31 December 2010 - 30 November -0001

Mijn tweede reis en mijn eerste Soedan

Landen bezocht: