Nieuwsbrief over het naaiproject en onze bijdrage - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van stijnie slot - WaarBenJij.nu Nieuwsbrief over het naaiproject en onze bijdrage - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van stijnie slot - WaarBenJij.nu

Nieuwsbrief over het naaiproject en onze bijdrage

Door: Stijnie en Ineke Gerner

Blijf op de hoogte en volg stijnie

26 Augustus 2015 | Oeganda, Kampala

Young mothers tailoring project 13 augustus 2015

De nieuwe cursisten onder leiding van “teacher Bora” zijn al weer 3 maanden bezig. Ondertussen hebben Paul en de pastor nog regelmatig contact met de vorige groep. Zeker vijf van hen hebben nu een plek waar ze met hun naaimachine aan het werk zijn en hebben een eigen klantenkring.
Drie van hen hebben aan het eind van de cursus een machine gewonnen voor het beste resultaat en twee andere dames ( Benna & Farida) hebben mijn zus en ik gesponsord. Met een eigen inleg van 100.000 Ugandese Shilling hebben wij de resterende 200.000 Shilling bijgelegd. En zojuist heb ik nog drie andere cursisten van de 1e lichting blij kunnen maken met dezelfde regeling, omdat ik een donatie voor dit doel heb ontvangen.
Farida werkt vanuit huis en Benna heeft een strategisch plek gevonden vanwaar ze haar klantenkring kan vergroten. Ze woont nu niet meer op straat, maar kan huur betalen voor en voor
haar dochtertje zorgen.

In april zijn we met 6 zeer gemotiveerde cursisten van start gegaan. Er heerst een heel andere sfeer in het lokaal dan onder de vorige dames. Geen woordenwisselingen en stemverheffingen. Iedereen is heel serieus bezig. Zelfs wanneer de lerares er een dag niet is.
De pastor die nu voor Paul het naaiproject in de gaten houdt zorgt tevens voor de sociale en geestelijke begeleiding van de jonge moeders. Om optimaal gebruik te maken van de leerkracht hebben Paul en de pastoreigenhandig nog 6 cursisten gerecruteerd, Ruth, Sylvia, Norah, Grace and Anna
die nu ’s middags les krijgen. Ze zorgen zelf dat deze groep voorzien wordt van materialen en zijn op zoek naar fondsen om straks het project te continueren

Al in mei hebben ze hun 1e kinderjurkje gemaakt en nog in dezelfde maand poseren ze voor het lokaal in hun eigengemaakte rok
Lerares Bora heeft een programma gemaakt voor deze groep cursisten, waaruit blijkt dat zij de cursus al medio september hebben afgerond.
Ze kunnen dan zelfstandig een schooluniform, sportbroek, rok met top, een blouse en feestjurk maken.
Met de 1e lichting heb ik gezien hoe belangrijk het is om een naaimachine te hebben en meteen aan de slag te kunnen. Daarom wil ik voor deze laatste lichting ook bovengenoemde financiering mogelijk maken.
Met een eigenbijdrage van 100.000 Oegandese Shilling kunnen ze allemaal een eigen naaimachine in hun bezit krijgen.


  • 27 Augustus 2015 - 10:33

    Jaap Van Der Pas:

    fijn dat ze zoveel plezier hebben in hun naaimachine
    ik weet het ibannummer,maar ik weet niet aan wie
    ik het moet richten;

  • 27 Augustus 2015 - 10:34

    Jaap Van Der Pas:

    naam ontvanger ik wens jullie het allerbeste
    liefs jaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

stijnie

Welkom op mijn nieuwe site. Na Soedan gaan we naar Curacao. We gaan daar werken voor St.De Hoop kinder- en jeugdwerk. We zijn bezig met voorbereidingen en vertrekken op 31 dec., jawel ouderjaarsdag, naar Curacao waar we op een spectaculaire ontvangst rekenen met veel vuurwerk :) ! Na Curacao is Israël aan de beurt, daar gaan we half jaar wonen en werken in Nes Ammim. Nu is Oeganda aan de beurt. Douwe werkt daar voor ICCO / Kerk in actie voor een programma van 10 maanden voor een nieuwe aanpak van Disaster Risk Management. We wonen in Kampala.

Actief sinds 13 Dec. 2010
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 46804

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 15 Oktober 2017

Terug in Oeganda

03 Februari 2016 - 25 Februari 2016

Even terug in Nes Ammim

01 Oktober 2014 - 01 Augustus 2015

Leven in Oeganda

29 Januari 2014 - 06 Augustus 2014

Werken in Nes Ammim, Israël

31 December 2010 - 30 November -0001

Mijn tweede reis en mijn eerste Soedan

Landen bezocht: