Een huis met een muis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van stijnie slot - WaarBenJij.nu Een huis met een muis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van stijnie slot - WaarBenJij.nu

Een huis met een muis

Door: douwestijnie

Blijf op de hoogte en volg stijnie

23 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Inmiddels hebben we een huisje gevonden waar we voorlopig kunnen wonen. Klein maar fijn.
Prettig om werk en privé beter te kunnen scheiden.
Toen we in het huis kwamen, merkten we dat er al een muis
(met familie?) woonde.
Daar was ik niet zo blij mee!
De eerste nachten durfde ik bijna niet naar het toilet, bang dat ik een muis tegen zou komen....
Ik maakte dan maar even flink wat lawaai voordat ik de slaapkamer uit kwam.
Dus wilde Douwe het probleem graag oplossen :)
Gelukkig is hij een handige jongen en alle kieren en gaten in het huis werden
dicht gemaakt.
Het was voor die muizen ook maar een klein kunstje om binnen te komen, want onder de buitendeuren zaten zulke grote openingen, dat ze zonder meer in en uit konden lopen.
Maar toen Douwe het klusje had geklaard, was het feest voorbij.
Maar de muis was nog wel gewend aan zijn loopje en 's avonds als we buiten op de porche (terras) zaten, kwam hij eraan, maar helaas, de deur was gesloten en de kieren dicht.....
Ik zat dus standaard 's avonds met mijn benen omhoog :)

Verder heeft het werk goede voortgang.
Eén subsidieaanvraag voor een speciaal project is al gehonoreerd en daar wordt nu druk aan gewerkt.
Voor de andere aanvragen is het nog even spannend of het lukt.
Laatst heeft Douwe een uitgebreid gesprek gehad met de minister en hij heeft inmiddels kennisgemaakt met de premier.
Ook kregen we ter ere van de eerste verjaardag van de M.F.K. (een politieke partij)een cheque van Nafl.1000,-
Dit is bestemd voor het preventiewerk, het trainingsprogramma Wak bo kaya
(= No Apologies): werken aan een gezonde levensstijl.
Er wordt hard gewerkt aan het vervolgprogramma van de Wak bo kaya training die in maart aan een groep tieners werd gegeven.

Met de kinderen gaat het erg goed,
ook met Deiltje die weer terug naar zijn moeder kon, met goed advies en begeleiding redt ze het goed, daar zijn we heel dankbaar voor.
Zondag waren we er getuige van hoe goed Daniël al kan drummen.
Hij speelde mee in de band die de zangdienst in de kerk begeleidde.
Gaaf om te zien!

Er melden zich steeds nieuwe vrijwilligers, zodat het werk goed door kan gaan, ook nu er deze zomer een aantal vrijwilligers weer terug gaan naar Nederland.
God is goed, Hij zegent ons rijk!

  • 23 Mei 2011 - 17:39

    Jaap:

    ik ben erg blij wat van jullie te horen.
    hier is alles goed. mijn moeder
    krijgt het in de ronssehof ook
    naar haar zin.
    ik ben vaak erg moe
    ik denk,dat het van de medicijnen komt ik wens jullie veel zegen op
    jullie werk liefs jaap

  • 23 Mei 2011 - 18:40

    Annette B.:

    Tja dat is iets waar ik ook niet echt blij van wordt: een muis in je huis!
    Wel leuk om te lezen, ik jullie in gedachten voor mij al naden dicht stoppend en benen omhoog zittend!

    Fijn dat het goed gaat met jullie werk!

    Gods zegen toegewenst, AnnetteB.!

  • 24 Mei 2011 - 10:27

    Herma:

    Goed en leuk en fijn om te lezen!
    Ik weet hoe je van muizen houdt, Stijnie. Met je benen hoog zitten is ook goed voor je bloedsomloop he?
    Flauw!
    Het allerbeste en liefs Herma

  • 29 Mei 2011 - 16:35

    Fenneke:

    had ik vorige week ook al een stukje geschreven hier, vergeten m'n naam in te vullen, en dan ben je alles weer kwijt..... nooit meer doen dus.
    Heeft de muis het al opgegeven?? Wij hebben ooit een muis in bed gehad, middenin de nacht sprong Wim overeind en zei: iemand zat aan mijn vinger te knabbelen!!! Nou, dat was ik dus niet, en Wim rustte niet totdat ie de muis verjaagd had..... lachen!!!
    Heb je nog een foto van je huisje?? We zijn natuurlijk wel nieuwsgierig.
    p.s. hoeveel is 1000Nafl????

  • 11 Juni 2011 - 19:05

    Verjaardag:

    Hallo Stijnie van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag gewenst hoor.
    Groeten Jan en Tineke

  • 30 Juni 2011 - 15:21

    Mariette:

    Ha Stijnie,
    Grappig om te lezen hoe jullie ook een muis hadden? Hier loopt er ook een door de kamer, zagen we gisteravond. Volgens mij woont hij achter de kast. Niet zo'n leuk idee, maar ik denk niet dat het hier gaat werken om alle gaatjes dicht te maken: er zijn er teveel. Groot huis, he.... Dus zolang hij in zijn eentje blijft, mag het. Anders moeten we andere maatregelen treffen.
    Onze container is wel aangekomen op Curacao, maar nog niet hier bij huis. Volgende week brengen ze het hier. Dus we rijden nog regelmatig naar de wasserette. Lijkt me heerlijk als ik de was weer zelf kan doen.

    Sterkte met jullie werk en we spreken elkaar binnenkort wel weer!

    Groetjes,
    Mariette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn tweede reis en mijn eerste Soedan

mijn eerste reis was naar Soedan

Recente Reisverslagen:

16 December 2011

Het laatste

14 November 2011

belevenissen

19 September 2011

En verder....

17 Augustus 2011

Een mooie tijd

30 Juni 2011

Komen en gaan......
stijnie

Welkom op mijn nieuwe site. Na Soedan gaan we naar Curacao. We gaan daar werken voor St.De Hoop kinder- en jeugdwerk. We zijn bezig met voorbereidingen en vertrekken op 31 dec., jawel ouderjaarsdag, naar Curacao waar we op een spectaculaire ontvangst rekenen met veel vuurwerk :) ! Na Curacao is Israël aan de beurt, daar gaan we half jaar wonen en werken in Nes Ammim. Nu is Oeganda aan de beurt. Douwe werkt daar voor ICCO / Kerk in actie voor een programma van 10 maanden voor een nieuwe aanpak van Disaster Risk Management. We wonen in Kampala.

Actief sinds 13 Dec. 2010
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 46840

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 15 Oktober 2017

Terug in Oeganda

03 Februari 2016 - 25 Februari 2016

Even terug in Nes Ammim

01 Oktober 2014 - 01 Augustus 2015

Leven in Oeganda

29 Januari 2014 - 06 Augustus 2014

Werken in Nes Ammim, Israël

31 December 2010 - 30 November -0001

Mijn tweede reis en mijn eerste Soedan

Landen bezocht: