Komen en gaan...... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van stijnie slot - WaarBenJij.nu Komen en gaan...... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van stijnie slot - WaarBenJij.nu

Komen en gaan......

Door: douwestijnie

Blijf op de hoogte en volg stijnie

30 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Voordat de vakantieperiode begint, zullen we nog even wat over het wel en wee hier vertellen.
Tja, waar zal ik beginnen. Er is inmiddels weer het één en ander gebeurd.
Nou, laat ik maar beginnen met een fantastische verrassing die ons overkwam: Roel en Annette kwamen hier en bleven een week!
Daar hebben wij natuurlijk erg van genoten en zij ook :)!
Gezellig samen dingen gedaan, naar de baai enzo en natuurlijk lekker gegeten!
Maar het afscheid nemen was best wel weer moeilijk......

Op Hemelvaartsdag hadden we een openluchtdienst en ik dacht aan een soort hagepreek en allemaal op de grond zitten rondom de dominee.
Voor het gemak had ik maar een lange broek aangetrokken.
Toen we via een routebeschrijving op de plek waar de kerkdienst zou zijn aankwamen, belandden we in een prachtige tropische tuin met de toepasselijke naam Hofí Pastor.
Er waren allemaal voorzieningen bij. De stoelen stonden al klaar en de muziekinstrumenten voor de begeleiding, onder een supergrote palapa.
Verder was er een groot terras en een speeltuintje voor de kinderen, te midden van prachtige palmen, bomen, planten en bloemen.
Een perfecte plek voor ontmoeting.
De dienst was in het Nederlands en Papiaments en na de dienst was er koffiedrinken.
Onder het genot van een heerlijke maaltijd konden we gezellig met elkaar praten en ook van elkaar horen hoe Gods liefde en Zijn aanwezigheid vorm en inhoud aan ons leven geeft.

Verder zijn we druk bezig met het werven van nieuwe vrijwilligers voor de Wak bo kaya training, waar ik al eerder over schreef.
Vorige week hadden we 2 info-avonden georganiseerd en er waren enthousiaste mensen gekomen, die graag een steentje bij willen dragen om de kinderen en jeugd op een goed spoor te helpen, omdat zij zien hoe hard dat nodig is.
In augustus worden zij getraind voor dit programma en dan zijn ze gecertificeerde trainers en kunnen ze aan de slag bij de naschoolse opvang.

Zondagmiddag gaan we bij Deltje en zijn moeder op Westpunt op bezoek.
Het gaat nog steeds heel goed met hem en het weer thuis bij zijn moeder wonen.
Zijn moeder krijgt nog steeds begeleiding, er zijn dus nog regelmatig contacten.
Ze komen ook altijd op de maandviering en Deltje is altijd heel erg blij als hij iedereen weer ziet.

Er is inmiddels een jong echtpaar gekomen die de leiding over gaat nemen van kinderhuis Hebron, omdat de vrijwilligers die er nu zijn over een
poosje weer terug gaan naar Nederland.
Het is een tijd van afscheid nemen, verschillende mensen gaan nu terug naar Nederland, maar gelukkig kunnen we ook weer nieuwe mensen verwelkomen!

Alle vakantiegangers een hele fijne vakantie toegewenst.
Geniet van Gods schepping en Zij gaven!

• 30 Juni 2011 - 17:13

Peter Majoor:

Hallo Douwe & Stijnie,
    Dat was een erg leuke verrassing dat Roel en Annette langskwamen!
    Mooi dat jullie je daar zo nuttig maken.
    Succes en sterkte met jullie werk en tot de volgende update / tot mails!
    Liefs en groeten,
    Peter & Hanneke Majoor

• 30 Juni 2011 - 17:17

Jaap Van Der Pas:

bedankt voor jullie bericht
    bij mijn moeder zijn wat plekjes
    op haar hoofd weggehaald voor
    nader onderzoek. er is al eens wat
    weggehaald en er is huid in
    getransplanteerd. ik hoop op
    een goede uitslag.
    ik wens jullie veel sterkte
    groetjes jaap.

• 30 Juni 2011 - 17:32

Jan En Tineke Damhof:

Ook van onze kant de hartelijke vakantiegroeten!

• 30 Juni 2011 - 18:19

Mariette:

Leuk om ook jouw verhaal te lezen!
    Gaan jullie eigenlijk nog iets van vakantie houden?
    Wij doen in elk geval wel net of we vakantie hebben (behalve Ard, natuurlijk). Alleen jammer dat we nog zo vaak een wekker moeten zetten.....Dan moet Ard weer om 8 uur bij de Immigratiedienst zijn ofzo.

• 01 Juli 2011 - 08:00

Irene:

Wat een afgang dat ik nu pas besef dat ik jullie prachtige reisverslag al die tijd ben vergeten. Maar inmiddels alles bijgelezen en genoten van jullie prachtige verhalen en wat jullie allemaal alweer hebben beleefd.
    Misschien kun je ook nog eens een boek gaan schrijven over de reiservaringen en alles wat daar mee te maken heeft?
    Geniet en werk ze en snel tot mails,
    Liefs, Irene.

• 03 Juli 2011 - 19:32

Herma:

Als je zo dit alles leest lijkt het een groot feest..........de zon, het bezoek en de kerkdienst onder een parasol....

Fijn dat het zo goed gaat en dat er hulp is gekomen.
    Heerlijk om alles elke keer te lezen.

Liefs Herm@

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn tweede reis en mijn eerste Soedan

mijn eerste reis was naar Soedan

16 December 2011

Een mooie tijd

30 Juni 2011

Komen en gaan......
stijnie

Welkom op mijn nieuwe site. Na Soedan gaan we naar Curacao. We gaan daar werken voor St.De Hoop kinder- en jeugdwerk. We zijn bezig met voorbereidingen en vertrekken op 31 dec., jawel ouderjaarsdag, naar Curacao waar we op een spectaculaire ontvangst rekenen met veel vuurwerk :) ! Na Curacao is Israël aan de beurt, daar gaan we half jaar wonen en werken in Nes Ammim. Nu is Oeganda aan de beurt. Douwe werkt daar voor ICCO / Kerk in actie voor een programma van 10 maanden voor een nieuwe aanpak van Disaster Risk Management. We wonen in Kampala.

Actief sinds 13 Dec. 2010