Naar Oeganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van stijnie slot - WaarBenJij.nu Naar Oeganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van stijnie slot - WaarBenJij.nu

Naar Oeganda

Door: Stijnie

Blijf op de hoogte en volg stijnie

17 Januari 2015 | Oeganda, Kampala

Doordat Douwe werkt voor ICCO / Kerk in Actie aan een programma van 9 maanden voor een nieuwe aanpak van Disaster Risk Management wonen we nu in Kampala, de hoofdstad van Oeganda.
Douwe is hier al begonnen in oktober, na een maand voorbereidingen in september in Nederland.
Toen waren we net terug uit Israël.
Ik ben nog in Nederland gebleven voor blijde en belangrijke zaken.
We kregen 2 kleindochters erbij en we gingen verhuizen.
Eind november kregen Roel en Annette een dochter, Juline en begin december Dick en Annette, Jasmijn.
Het was groot feest met als hoogtepunt de doop.
Ondertussen waren we verhuisd naar Maarsbergen, nu ja, ik eigenlijk, toen Douwe terug kwam, voor de Kerst, was zijn bedje gespreid in het nieuwe huis.
En nu zijn we samen hier en is mijn bedje hier gespreid in een, in alle tinten bruin gekleurd, appartementje.
We hebben vandaag een verkenningstripje naar de stad gemaakt, lopend heen, dan zie je het meest, en na de boodschappen op de markt met het busje terug.
Verder nog even bijkomen van de drukte om alles weer goed achter te laten en de reis.
Mijn belevenissen volgen........


  • 17 Januari 2015 - 16:19

    Herma:

    Fijn dat jullie al zo snel iets laten horen.
    ik wens jullie een goede en gezegende tijd toe...
    liefs herma

  • 17 Januari 2015 - 18:13

    Fenneke:

    Hallo buurtjes,

    Welkom in Afrika!! Hoop dat we snel een afspraak kunnen maken om elkaar op te zoeken. Ben erg benieuwd hoe jullie daar zitten, en ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar Kampala. Het klinkt alvast een stuk veiliger als Nairobi, want hier is het niet echt verstandig om 'gezellig' naar de stad te lopen, en zelfs met een busje terug zou ik hier niet willen doen...
    Maar goed, we horen het wel wanneer jullie willen komen buurten. Sterkte met het inburgeren, en tot ziens, Wim en Fenneke P.S. Reactie van Wim: 'ik kan me bijna niet voorstellen dat Kampala zoveel veiliger is.....' Mijn reactie: het gaat erom dat je jezelf veilig voelt, ik voel me heel veilig in Nairobi, en ik hoop dat jullie je heel veilig voelen in Kampala!!

  • 17 Januari 2015 - 19:44

    Teuni:

    Dat klinkt al weer goed, je bedje gespreid. Goeie tijd in Kampala en Afrika! Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen.

  • 17 Januari 2015 - 22:28

    Dianne:

    Veel plezier en zegen in jullie bruine appartement...
    Ben met terug van heerlijke vakantie in Tenerife, ook leuk!:-)

  • 17 Januari 2015 - 22:50

    Tineke Damhof:

    Een heel goed en gezegend verblijf gewenst! Bijzonder dat jullie in alle drukte nog kans zagen ons op te zoeken. x Tineke.

  • 18 Januari 2015 - 12:28

    Jaap & Fiet:

    Leuk Stijnie, dat je al meteen een berichtje stuurt. Weten we in ieder geval dat jullie goed zijn aangekomen. Gisteren kwamen we al even in Afrikaanse sferen toen de partner van onze nicht, Rokus Oskam, ons in zijn kleinschalige bedrijf de vordering liet zien van een mobiele installatie voor de fabricage van leemstenen om huizen te bouwen. Via de stichting grannies for grannies zijn daardoor ook huizen in Oeganda gebouwd. Wij zien uit naar je boeiende verhalen! Succes bij dit mooie werk!

  • 20 Januari 2015 - 10:00

    Annette Borst:

    Lieve Douwe en Stijnie,
    Fijn dat jullie behouden zijn gearriveerd. Douwe, veel zegen gewenst bij dit mooie werk wat je daar gaat doen en Stijnie jij bij de taken die je ongetwijfeld zult gaan oppakken.Take care........Gods nabijheid gewenst....lieve groet, Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

stijnie

Welkom op mijn nieuwe site. Na Soedan gaan we naar Curacao. We gaan daar werken voor St.De Hoop kinder- en jeugdwerk. We zijn bezig met voorbereidingen en vertrekken op 31 dec., jawel ouderjaarsdag, naar Curacao waar we op een spectaculaire ontvangst rekenen met veel vuurwerk :) ! Na Curacao is Israël aan de beurt, daar gaan we half jaar wonen en werken in Nes Ammim. Nu is Oeganda aan de beurt. Douwe werkt daar voor ICCO / Kerk in actie voor een programma van 10 maanden voor een nieuwe aanpak van Disaster Risk Management. We wonen in Kampala.

Actief sinds 13 Dec. 2010
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 46854

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 15 Oktober 2017

Terug in Oeganda

03 Februari 2016 - 25 Februari 2016

Even terug in Nes Ammim

01 Oktober 2014 - 01 Augustus 2015

Leven in Oeganda

29 Januari 2014 - 06 Augustus 2014

Werken in Nes Ammim, Israël

31 December 2010 - 30 November -0001

Mijn tweede reis en mijn eerste Soedan

Landen bezocht: